I utgangspunkt kan alle som har et organisasjonsnummer søke om støtte eller tilskudd fra Sparebankstiftelsen Skagerrak.
Vi skiller mellom to søknader: breddegave og prosjektgave.
Breddegaver er et generelt støtte til drift som f.eks. aktiviteter, arrangementer, utstyr - alt som ditt lag eller din forening behøver støtte til. Et typisk beløp for breddegaver søknad ligger mellom kr. 5.000 og kr. 30.000.
Prosjektgaver er gaver til ditt lag eller din foreningens prosjekt eller større anskaffelse. Det kan også gjelde en forretningside som skaper merverdi for Kragerø og Bamble.
Gjelder det prosjektgave, så kan du søke om støtte hele året.
Gjelder det breddegaver, så må du overholde søknadsperiodene og sende inn søknaden innen fristen. Vi deler ut breddegaver to ganger i året: 01.03.-31.03. og 01.09.-30.09.
Prosjektet må bidra til positivitet og utvikling i lokalsamfunnet. Søkeren må blant annet levere inn årsregnskapet, prosjektbudsjett, finansierings- og fremdriftsplan. Prosjektet må ikke være påbegynt før søknaden er behandlet og tildelingen gjort.
Prosjekter som er rettet mot barn og ungdom eller prosjekter som drives av frivillige vil bli prioritert.
Mer informasjon finner du i vår gavepolicy
Det kan søkes om et valgfritt beløp. Stiftelsen vil vurdere om og hvor mye som kan gis i støtte til den omsøkte gaven eller det prosjektet.
Støtte til breddegaver ligger typisk mellom kr. 5.000 og kr. 30.000.
Ja, vårt elektroniske søknadsskjema må benyttes. Dette finner du under Søk støtte. Velg det skjemaet som passer til det du skal søke om. Du kan søke om prosjektgave eller breddegave.
Når søknaden er sendt via søknadsskjemaet på nettsidene våre skal du motta en e-post med bekreftelse på at den er sendt, med hele søknadsteksten. Bekreftelsen sendes til den e-postadressen du har oppgitt i søknaden.
Bekreftelsen sendes til den e-postadressen du har oppgitt i søknaden. Dersom du ikke har mottatt denne, bør du sjekke søppelpost først. Er det ikke noe e-post i søppelpost, kan det være at søknaden din ikke har blitt sendt. Da bør du sende en ny søknad eller sende oss en forespørsel per e-post.
Vi har et ønske å besvare alle søknader innen en periode på to måneder. Vi ber imidlertid om forståelse for at det noen ganger tar lengre tid.
Nei, det vil ikke være mulig å endre søknaden etter innsending.
Ved innlevering mottar søkeren en bekreftelse og en bruker for «Din profil». Under «Din profil» får man oversikt over innlevert søknad og behandlingsstatus og man kan sende direktemeldinger med saksbehandler. Saksbehandleren har mulighet til å endre søknaden.
Det er mulig å søke, men siden midlene er begrenset, vil vi prioritere tildelinger til tiltak som bidrar til lokalsamfunnet i Kragerø og Bamble.
Sparebankstiftelsen Skagerrak er opprettet av Skagerrak Sparebank, men er en selvstendig stiftelse. Mer informasjon finner du under om oss.